Põlvkonnad

Vaata eelmist teemat Vaata järgmist teemat Go down

Põlvkonnad

Postitamine by Admin on Püh Jan 25, 2015 11:22 am

I Esimene põlvkond
                   Lihtsaim ja odavaim viis gaasiseadme paigalduseks vanematele autodele. Ei vaja keerulist elektroonikat, väljaarvatud aurustil paiknevat gaasiklappi ja toiterežiimi valiku juhtlülitit. Põhilisteks elementideks on aurusti, gaasisegisti, kaitseklapp ja mehaaniline dosaator. Aurusti võib olla elektrooniline või vaakumpõhimõttega.     Miinuseks töökindlus, valesti reguleerimisel põlevad klapid ära, enneagne põlemine sisselaske kollektoris.




    II Teine põlvkond
             
See on loodud autodele, mis on varustatud lamda anduri ja katalüsaatoriga.

Suurim erinevus võrreldes I põlvkonna seadmetega seisneb gaasi etteande reguleerimises. Siin reguleerib seda elektoonilise juhtimisega dosaator, mis saab juhtsignaalid põhiliselt lamda andurilt. Elektroonika abil on võimalik väga täpne gaasi etteande reguleering vastavalt mootori tööreziimile ja väljalaskegaaside koostisele, mis tagab mootori optimaalse töö ja katalüsaatori pikaealisuse. Levinuimaks lahenduseks on dosaatori paigaldamine gaasivoolikule, segisti ja aurusti vahel.
   Miinuseks on sisselaske kollektori täitumine gaasiga, mille tulemusena võib toimuda plahvatus väljaspool põlemiskambrit.
     

                III Põlvkond

       Erinevus II põlvkonna seadmetega on gaasisegu juhtimises põlemiskambrini. Kui II põlvkonna gaasiseadmetes juhiti gaasi ja õhu segu põlemiskambrisse läbi ühe segisti, kus mootori töötades oli kogu sisselaskekollektor täidetud süttimisvalmis kütteseguga, siis III põlvkonna seadmega juhitakse gaas otse sisselaskeklapi lähedusse. Selline lahendus kaotas ära võimaluse häireteks mootori töös, mis olid tingitud gaasisegu plahvatamisest sisselaskekollektoris.  
       Miinusteks mootori reageerimis aeg gaasipedaali vajutusele, gaasi etteanne liiga aeglane ja ebatäpne.

              IV Põlvkond

  IV põlvkonna süsteem on loodud spetsiaalselt katalüsaatoriga sõidukitele ja seepärast on tal ka juhtplokk , mis kontrollib elektrilist sissepritset pihustiplokis, garanteeriib perfektse gaasisegu, edastades signaali rõhu sensorile ja gaasipritse töö aja. Gaasiga sõitmise ajal on bensiini sissepritse juhtplokis asuva elektroonilise seadme poolt katkestatud. Kütust, mida juht sõitmiseks tahab kasutada (kas vedelgaas või bensiin), saab valida salongis asuvast lülitist, kust näeb ka gaasi taset paagis.
   

Admin
Admin

Posts : 3
Join date : 24/01/2015

http://gaasiseade.forum.co.ee

Tagasi üles Go down

Vaata eelmist teemat Vaata järgmist teemat Tagasi üles


 
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele